joi, octombrie 19

KASIE WEST: DISTANȚA DINTRE NOI - RECENZIE

Aveam nevoie de o carte uşurică, prin intermediul căreia să mă relaxez, pentru că nu am avut foarte mult timp liber în ultima perioadă. Am găsit acest lucru la „Distanţa dintre noi” de Kasie West, un roman pe care l-am citit la recomandarea primită în cadrul provocării #alegeocarte de pe grupul  Prefaţă de carte şi Porţia de citit.
Nu eram sigură dacă să citesc sau nu această carte, m-am temut foarte tare să nu fie foarte clişeică, pentru că urăsc acest tip de scrieri şi obişnuiesc să le las foarte repede deoparte. A fost un roman clişeic, aducând în prim-plan o poveste de dragoste între tipul bogat şi tipa săracă, însă acest lucru nu m-a deranjat absolut deloc. Modul în care este construit subiectul este absolut gingaş şi extrem de dulce, aşa că, da, mi-a plăcut destul de tare, a reuşit să mă prindă în mrejele sale. Autoarea a reuşit să transforme un clişeu într-un subiect original, care te îndeamnă să visezi.
„Distanţa dintre noi” aduce în prim-plan relaţiile sociale cu cei din jur, care, uneori, din cauza unor întâmplări nefericite din trecut, tind să fie puţin distante, nu neapărat în mod conştient, astfel încât să ne protejăm sufletul de durere şi dezamăgire.

Despre ce este vorba în roman
Romanul ne prezintă o adolescentă, în vârstă de doar şaptesprezece ani, Cayman Meyers. Ea nu este o tânără obişnuită, pentru că a venit pe lume în urma unei greşeli din trecut a mamei sale, care s-a implicat într-o relaţie cu un bărbat bogat, ce a ales să o părăsească atunci când a apărut copilul, oferindu-i viitoarei mame o anumită sumă de bani, pentru a scăpa, astfel, de orice fel de angajament. Din acest moment, sunt doar ele două, fără niciun fel de ajutor din partea nimănui, căci părinţii au alungat-o la rândul lor. Cayman nu îşi cunoaşte nici tatăl, nici alte rude, dar este învăţată de mică să nu se încreadă în oamenii bogaţi, pentru că aceştia vor provoca doar dezamăgiri, mai devreme sau mai târziu vor pleca, lăsându-te singură. Toate acestea îi sunt foarte clare, însă toate credinţele sale îi sunt distruse în momentul în care apare Xander Spence, un tânăr de aceeaşi vârstă, nepotul unei cliente de la magazinul pe care Cayman şi mama sa îl deţin, iar între cei doi se leagă o frumoasă prietenie, care ar putea evolua la mai mult, dacă fata ar fi dispusă să renunţe la toate acele distanţe pe care singură le impune, ca un fel de proiecţie a gândurilor şi experienţelor mamei sale. Dacă va reuşi să treacă peste, vă invit să aflaţi citind acest roman.

*******

Mi-a plăcut foarte tare locul în care locuiesc cele două personaje feminine, Cayman şi mama sa, o locaţie pe care, sincer, nu cred că am mai întâlnit-o în alte cărţi: ele sunt proprietarele unui magazin de păpuşi de porţelan.
Cayman este o fată extrem de responsabilă, nu ai cum să nu o adori. Este ultimul an de liceu, dar nu studiază la fel de mult cum o fac colegii ei, căci ea trebuie să îşi ajute mama cu magazinul, unde se implică mult mai mult decât i-ar fi plăcut. Ea este dispusă chiar să renunţe le propriile vise, acelea de a studia ştiinţa, pentru a fi alături de mama sa.
Xander nu este tipul bogatului tipic, căci el are o sensibilitate extraordinar de mare, care îl face să vadă dincolo de aparenţe. Mi-a plăcut extrem de tare acea idee a sa cu zilele carierei, prin intermediul cărora să descopere ce anume le-ar plăcea să facă în viitor, la ce anume s-ar pricepe cel mai bine. Cred că nu le-ar strica nici adolescenţilor din prezent un astfel de joc, i-ar ajuta mult mai mult să se descopere şi să observe la ce se pricep cel mai bine.
Nu mai spun limbajul folosit, care este presărat cu mult umor, cu replici spumoase şi ironice pe alocuri, care alcătuiesc sarea şi piperul romanului şi îi conferă un mare plus.

Nota mea pe Goodreads
Oscilam între 3,5 şi 4 stele, îi voi oferi 4 în final pentru că m-a făcut foarte tare să visez, să mă simt ca într-un basm cu Cenuşăreasa, care poate deveni realitate.