luni, august 28

5 LUCRURI PE CARE SĂ NU LE FACEȚI ÎN MOMENTELE DE MÂNIE


Sursa: internet



     Cu toții avem momentele noastre de slăbiciune, când anumiți factori exteriori sau numai oboseala și stresul ne fac să ne pierdem cu firea uneori și să reacționăm în moduri cu totul neașteptate, mai ales în momentele în care furia pune stăpânirea pe noi și orice logică sau gând pacifist se pierd. Este normal, suntem oameni, nu putem fi tot timpul în cea mai bună stare, însă trebuie să învățăm cum anume ne controlăm reacțiile în acele momente, pentru că orice decizie luată la mânie, orice acțiune și orice judecată tind să fie puțin distorsionate și nu neapărat cele mai bune. 
      În trecut, aveam obiceiul de a mă certa extrem de tare atunci când mă simțeam nedreptățită, sau când nu îmi ieșeau lucrurile chiar așa cum îmi doream, sau când reacțiile celor din jur nu erau chiar conforme cu ceea ce așteptasem eu. Sunt și o fire impulsivă și chiar nu e tocmai bine să fii în preajma mea atunci când sunt nervoasă, deși, în general, sunt o fire extrem de pacifistă și de pașnică. În timp, am învățat să controlez acești monștri care au tendința de a mă domina când îmi e lumea mai dragă și să las lucrurile să se calmeze înainte de a discuta sau de a lua anumite decizii.

      Mai jos, voi prezenta câteva lucruri care nu ar fi făcute în momentele de nervozitate maximă: 

     1. Nu discutați cu persoana care a provocat acea situație (dacă acesta este cazul) chiar în acel moment! Avem obiceiul de a exagera foarte tare lucrurile atunci când suntem cuprinși de furie, fapt pentru care ajungem să ne răzbunăm pe cel de lângă noi și, credeți-mă, vom regreta mai târziu cu siguranță. Sunt lucruri pe care le spunem fără a le gândi sau care ies pur și simplu din gura noastră doar din dorința de a provoca durere celuilalt și e clar că apoi ne va părea rău... Cel mai bine, este să vă izolați undeva pe cât este posibil, pentru 10-15 minute sau cât este nevoie pentru a vă calma. Thomas Jefferson spunea să numărăm până la zece atunci când suntem furioși, ba chiar până la o sută când mânia depășește orice limită și chiar ajută. Apoi, când totul s-a calmat, se poate discuta și se pot trage concluzii, ba chiar schimba anumite lucruri, dar totul cu diplomație și fără jigniri sau supărări, care pot mai degrabă să adâncească problemele, iar nu să le rezolve.

     2. Nu vă vărsați nervii pe toți cei din jurul vostru, cunoscuți sau necunoscuți! Amintiți-vă că nu este nimeni vinovat de lucrurile care vi se întâmplă și de felul în care vă simțiți, fiecare are propriile probleme și emoții, nu e nevoie să amplificăm totul și să le facem ziua mult mai urâtă doar pentru că noi nu ne simțim bine. Zâmbiți-le și vorbiți-le cu politețe, vă va ajuta și pe voi să vă calmați! 

     3. Nu mâncați atunci când simțiți că furia irumpe prin toți porii! Da, primul impuls este să ne îndreptăm spre frigider și să mâncăm orice fel de mâncare nesănătoasă (cred că toți ați exagerat mâncând înghețată, ciocolată sau orice alt fel de dulce în momentele de furie extremă). Deși pare că vă calmează pe moment, s-ar putea să regretați mai apoi, căci stomacul are tendința de a răspunde la această ceartă cu o altă ceartă și să vă simțiți extrem de rău.

     4. Nu vă postați sentimentele pe facebook sau pe orice altă rețea de socializare! Da, poate fi tentant să vă îndreptați spre social media și să vă vărsați tot năduful acolo, susținându-vă argumentele și făcându-l pe celălalt de rușine. Poate ajuta pe moment și compătimirea altora (deși, din experiență, cei mai mulți se vor bucura că nu vă este bine sau vor rămâne indiferenți, există destule probleme în viața reală ca să ne mai preocupe și supărările de pe facebook, unde ne dorim să ne relaxăm), dar, nu uitați, că motivele din spatele supărării sunt unele private, intime, care țin de spațiul interior al persoanei. Poate duce la pierderea încrederii din partea celorlalți și la probleme mult mai grave. Mai mult ca sigur, și acest pas îl veți regreta mai târziu, în clipele de luciditate și de calm. De aceea, dacă nu puteți să țineți totul în voi, mergeți la un prieten de încredere și povestiți-i ceea ce vă supără. Doar aveți grijă: nu vă vărsați nervii pe el în cazul în care nu este de acord cu cele afirmate... doar încearcă să vă ajute... Numărați până la zece, ajută, apoi spuneți mai departe. 
      Este valabil și pentru scrisul unui mail drept răzbunare sau a oricărui mesaj trimis persoanei în cauză în acest moment. Nu veți mai putea să vă retrageți cuvintele, chiar dacă le veți regreta mai apoi. Când doriți să faceți aceasta, luați o bucată de hârtie sau deschideți un document word și scrieți-vă toate supărările sau frustrările. Vă veți calma pe parcurs.

     5. Nu continuați să argumentați la nesfârșit! Oricum, totul este exagerat în acel moment, iar argumentele nu vor ajuta. Mai mult decât atât, vor conduce la mai mulți nervi. Îndepărtați-vă de persoana sau de obiectul supărării voastre atât timp cât este nevoie (la unii durează 10 minute, la alții 10 zile, nu contează, stați departe). În acest timp, faceți o activitate care vă face plăcere, plimbați-vă, citiți ceva frumos, ascultați o melodie dragă, dar lăsați-vă gândul să zboare departe de obiectul supărării. 

Pe mine, toate acestea mă ajută să mă calmez. Ce anume vă ajută pe voi? Care sunt metodele voastre de calmare în momentele de mânie? 

6 comentarii:

  1. Articolul acesta pare numai bun pentru mine. La teorie sunt Bună, la practica....impulsivitatea este cel mai mare defect al meu, stiu ca nu e Bine, dar ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Și eu sunt la fel, dar m-am mai educat în timp... Acum vreo 3 ani eram ca o furtună atunci când mă enervam... Acum încerc să mă calmez.

    RăspundețiȘtergere


Prin comentarea la această postare sunteți de acord cu stocarea și utilizarea datelor dvs. pe acest site web. Asta înseamnă stocarea adreselor de e-mail, care vor fi folosite doar în cazul în care optați pentru abonarea la newsletter sau la comentarii. De asemenea, sunteți de acord cu termenii și condițiile existente pe site.

Vizitatorii blogului


website hit counter